Kitul este destinat elevilor care vor să descopere robotica. Include o plăcuță programabilă și accesorii.
Necesită acces la lecții săptămânale online/offilne care vor fi oferite de școala unde studiază elevii sau se vor achiziționa separat. În cadrul lecțiilor se parcurg exerciții cu plăcuțe programabile compatibile Arduino și limbajele de programare diagramatice, Python și C/C++. Elevii realizează scheme de montaj și dezvoltă programe care rulează pe plăcuța microprogramabilă.
Vârsta recomandată
8 – 12 ani
Nivel dificultate
inițiere
Hardware utilizat
placa programabilă NEXTLAB.TECH A1 / Arduino UNO
Microcontroller
ATmega328PB
Tensiune de operare
5V
Pini intrare/ieșire digitali
14
Pini analogici de intrare
6
Memorie flash
32 KB
SRAM
2 KB
EEPROM
1 KB
Frecvență de lucru
16 MHZ
Componente
– plăcuță programabilă compatibilă Arduino Uno / placa programabilă NEXTLAB.TECH A1;
– 20 x LED-uri;
– 50 x rezistori 220 Ohm;
– 1 x breadboard;
– 20 x cabluri pentru breadboard de lungimi diferite;
– 1 x cablu de conectare USB;
– 1 x fotodiodă;
– 1 x senzor ultrasonic;
– 1 x senzor de temperatură.
Kit Avansat Nextlab ROBOSTART GREEN – 24 elevi
ROBOSTART GREEN este un set complet de robotică care poate fi folosit cu elevi din ciclul liceal și gimanzial atât începători cât și avansați.
Include 22 kit-uri de robotică creativă și verde, 2 x robot de tip line-follower/labirint și 2 x robodrom. Ambele tipuri de roboti au configuratii versatile din care se pot obtine atat proiecte pentru incepatori cat si pentru avansati.
Proiectele posibile sunt: reducerea amprentei de carbon, reducerea consumului de apa(sisteme aeroponice), automatizarea ingrijirii plantelor (hidroponica), lucrul cu diode, lucrul cu senzori, urmarirea liniei si iesirea din labirint.
Kit-ul permite lucrul cu 24 elevi.
Hardware utilizat
plăcuțe programabile compatibile Arduino
Microcontroller
3 biți, 32 pini, clock failure detection mechanism, Peripheral Touch Controller
Kitul contine
– 1 x placă programabilă nextlab.tech;
– 1 x mini panou solar;
– 1 x senzor calitate aer;
– 2 x senzori de temperatură și umiditate;
– 1 x senzor ultrasonic;
– 2 x module releu;
– 1 x senzor de umiditate sol;
– 1 x pompă de apă submersibilă;
– 1 x ecran LCD cu butoane;
– 1 x motor 3-6V;
– 1 x motor stepper;
– 1 x buzzer;
– 2 x fotodiode;
– 500 x leduri de diferite culori cu rezistori;
– 1 x senzor infraroșu de obstacole, 1 x senzor de vibrații;
– 1 x mini breadboard.
Platforma de instruire Nextlab
Platforma pe care vor fi stocate lecțiile aferente setului ROBOSTART GREEN este una modernă cu capabilități de inteligență artificială în limba română inclusiv o funcție de TTS(text-to-speech) în limba română.
Platforma suportă asistent virtual de învățare, baze de cunoștinte, gestionarea comunitațiilor de elevi, teste cu precorectare automată, rapoarte și integrări cu Resurse Educaționale Deschise (RED). Se va livra împreună cu un set de 20 lecții digitale online(10 pentru incepatori si 10 pentru avansati) care să permită folosirea echipamentelor din setul ROBOSTART GREEN în procesul didactic.
Licența pentru lecții cât și pentru soluția software necesară livrării lor va fi perpetuă pentru un număr de 24 de conturi nenominale. Prețul include găzduire în cloud european pe o perioadă de 3 ani.
”Cursurile interactive asistate de inteligența artificială, dialogurile formale și nonformale cu profesioniști în domeniu, au contribuit la evoluția noastră a fiecăruia în parte! Am început să înțelegem principiile de bază ale acestei tehnologii. Ne-am dezvoltat competențe pentru programarea și construirea roboților. A fost emoționant să îi văd pe copii cum se bucură pentru fiecare descoperire, să văd că sunt receptivi, și interesați de a construi roboți.
Nicoleta Șandor profesor, Colegiul “Mihai Eminescu” Satu Mare
Idei de utilizare a kiturilor robotice în educație
Kiturile robotice sunt instrumente educaționale versatilie și pot fi integrate în diverse moduri în procesul de învățare. Iată zece idei de utilizare a kiturilor robotice în educație:
- Cursuri de programare: Folosiți kiturile robotice pentru a preda concepte de programare. Elevii pot programa roboții să execute diferite sarcini și să înțeleagă principiile de bază ale algoritmilor.
- Proiecte STEM: Introduceți proiecte STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică) folosind kiturile robotice. Elevii pot construi și programa roboți pentru a rezolva probleme complexe și a aplica cunoștințe științifice și matematice.
- Competiții de robotică: Organizați competiții de robotică, unde elevii pot să-și testeze abilitățile și creativitatea prin construirea și programarea roboților pentru a îndeplini sarcini specifice.
- Studiul mișcării și a senzorilor: Utilizați kiturile pentru a explora concepte de mișcare și senzori. Elevii pot învăța despre accelerometre, giroscopuri și alte componente care le permit roboților să reacționeze la mediul înconjurător.
- Simulări și modelare: Kiturile robotice pot fi folosite pentru a crea simulări și modele practice pentru a înțelege concepte complexe, cum ar fi dinamica robotică sau comportamentul algoritmilor.
- Roboți pentru limbaj și literatură: Dezvoltați abilitățile lingvistice ale elevilor prin construirea și programarea roboților care pot comunica sau interpreta instrucțiuni lingvistice.
- Inovare și design: Încurajați creativitatea și inovația prin proiecte de design care implică construirea de roboți personalizați pentru a rezolva probleme specifice.
- Colaborare și lucru în echipă: Folosiți kiturile pentru a promova colaborarea și lucru în echipă. Elevii pot colabora pentru a construi și programa roboți care să lucreze împreună în rezolvarea unor provocări complexe.
- Integrare cu materiile de bază: Adaptați kiturile pentru a se potrivi cu diverse materii de bază, cum ar fi matematica sau științele, astfel încât să ofere un context practic pentru învățare.
- Experiențe de codificare vizuală: Utilizați kiturile care oferă experiențe de codificare vizuală, ceea ce face programarea mai accesibilă și mai plăcută pentru elevii cu vârste mai mici.
Aceste idei pot fi adaptate în funcție de nivelul de vârstă, materiile de studiu și resursele disponibile, oferind elevilor o experiență educativă interactivă și stimulativă.